Obszary badawcze
Środowisko informacyjne:
- architektura informacji (projektowanie serwisów Internetowych, interfejsów, user experience design, projektowanie graficzne, human-computer interaction, funkcjonalność i użyteczności systemów ICT, ocena ekspercka, heurystyczna, dostępność),
- procesy, systemy i usługi informacyjne (przetwarzanie, przechowywanie, prezentacja informacji, infobrokerstwo, zarządzanie jakością w systemach informacyjnych, systemy wyszukiwania informacji -mechanizmy, strategie, narzędzia, usługi; Open Source, systemy e-learningowe),
- jakość, dostępność i kierunki rozwoju zasobów cyfrowych (repozytoria, biblioteki cyfrowe, zasoby edukacyjne, zasoby kultury, bazy danych, e-usługi, e-learning),
- sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i sztuczne sieci neuronowe,
- formy komunikacji sieciowej (media społecznościowe, usługi publiczne, przejawy i mechanizmy e-partycypacji, grywalizacja, postęp technologiczny a PR i kreowanie marki),
- kierunku rozwoju sektora informacyjnego (automatyzacja działalności instytucji sektora kultury, rola instytucji informacyjnych w procesach komunikacji społecznej, kierunki rozwoju bibliotek, koncepcja zrównoważonego rozwoju).
Użytkownicy informacji:
- potrzeby informacyjne,
- zachowania użytkowników (badania percepcji),
- kompetencje informacyjne, cyfrowe i medialne,
- wykorzystywanie nowoczesnych technologii,
- psychologia mediów i nowych technologii,
- patologie związane z korzystaniem z informacji i mediów,
- rola mediów i informacji w ekskluzji i inkluzji społecznej.
Komunikacja naukowa:
- metody badań naukowych (naukometria, webometria, bibliometria, informetria, socjometria),
- wskaźniki naukometryczne (ewaluacja i standing czasopism naukowych, wskaźniki i indeksy oceny dorobku naukowego),
- elektroniczny warsztat badacza (bazy danych, otwarte zasoby naukowe, indywidualna przestrzeń informacyjna naukowca, wizualizacja informacji i nauki, sztuczna inteligencja, naukowe platformy wymiany informacji, wiedzy i doświadczeń, Open Access, otwarte dane badawcze),
- systemy nauki i edukacji (klasyfikacje nauk i dyscyplin, nowe kierunki kształcenia, Europejskie i Krajowe Ramy Kwalifikacji, finansowanie nauki),
- komunikacja naukowa w naukach społecznych.